sobota, 11 maja 2019

MIÓD Z MNISZKA LEKARSKIEGO




  • 0,5 kg główek mniszka lekarskiego
  • 1 l wody
  • 1 kg cukru
  • 2 cytryny

Wykonanie:
Główki mniszka ułożyłam na białym papierze i odstawiłam (na ok. 1 – 2 godz.), aby pozbyć się ewentualnych „żyjątek”. Polecam też obejrzeć je przed włożeniem do garnka. Główki wrzuciłam do garnka, dodałam wyszorowaną, pokrojoną w plasterki cytrynę, zalałam wodą i gotowałam przez ok.15-20 min. od momentu zagotowania. Następnie odstawiałam na dobę, aby mlecze mogły oddać to, co w nich najlepsze. Po tym czasie odcedziłam napar przez pieluchę tetrową (można użyć gazy) do garnka, wsypałam cukier, dodałam sok z cytryny i gotowałam na małym ogniu bez przykrycia, co jakiś czas mieszając do uzyskania konsystencji syropu (ok. 1,5 h – 3 h). Przelałam go do wyparzonych słoików, odwracając do góry dnem. Z podanych proporcji wychodzą ok. 3 – 4 słoiki o pojemności 250 ml.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz